کف سازی و سقف سازی فلزی در سازه‌ها باید به اندازه کافی ایمن شود تا جابه جایی‌های عرضی و عمودی در طول ساخت و ساز محدود شود. این امکان تنها با اتصالات محکم و مطمئن قابل انجام است. دستگاه میخکوب هیلتی DX76hvb ابزاری است که می‌تواند چنین قابلیتی را برای پیمانکاران فراهم کند.

این دستگاه ساخت شرکت هیلتی است که به عنوان یکی از معتبرترین تولید کننده‌های ابزارهای ساختمانی و صنعتی در دنیا شناخته شده است. در سازه‌های فلزی و در هنگام نصب پنل های کف سازی می‌توان به راحتی با استفاده از میخکوب هیلتی DX76hvb اتصالاتی ایمن را برقرار کرد.

اطلاعات فنی میخکوب هیلتی DX76hvb

طول450 میلی متر
عرض101 میلی متر
ارتفاع352 میلی متر
تعداد مصرفی بست (ضخامت خشاب)10 میخ
دامنه طول بست21 – 19 میلی متر
نوع کارتریج (کالیبر) نواری 6.8/18 M10
نوع پیستونX-860-P-ENP
انرژی هر شلیک609 ژول

I am message box. Click edit button to change this text.

ویژگی‌های میخکوب هیلتی DX76hvb

  • عملکرد نیمه اتوماتیک دستگاه
  • دارای بهره وری بالا
  • مناسب اتصالات سقف‌های عرشه فولادی
  • طراحی ارگونومیک عالی
  • بدون لغزش هنگام کار
  • دارای تعادل عالی
  • دارای مکانیسم‌های ایمنی داخلی
  • امکان تمیز کاری و نگهداری آسان به واسطه باز و بسته شدن دستگاه
  • مقاومت بالا در برابر استفاده‌های ناهموار و سخت
  • دارای تنظیم کننده قدرت دستگاه برای گستره مختلف کاری
  • کنترل دقیق هنگام اتصال بست ها
  • هادی میخ از جنس فولاد

این ابزار نیمه اتوماتیک است بدین معنی که پس از هر بار شلیک باید مجدداً مسلح شود. حداقل ضخامت پلیتی که در کار قرار می‌گیرد باید حداقل 6 میلی متر باشد. نوع نیروی محرکه این میخکوب چاشنی است و دامنه طول میخ برای این دستگاه از 19 تا 21 میلی متر بوده؛ بنابراین با این میخکوب هم می‌توان در بتن و هم در فولاد شلیک کرد.

میخکوب DX76hvb دارای بدنه مقاوم از جنس پلاستیک فشرده و هادی میخ از جنس فولاد بوده و تعمیر و نگهداری آن نیز آسان است. طراحی ارگونومیک و اصولی این میخکوب موجب استفاده راحت و کاربری آسان آن شده است و با وجود دسته محکم و راحت آن کاربر بدون لغزش دست و با تعادل مناسب فعالیت خود را انجام خواهد داد.

پیمانکاران و مهندسان سازه از میخکوب هیلتی DX76hvb برای اتصال موارد زیر استفاده می‌کنند:

  1. اتصال عرشه‌های فلزی کامپوزیتی به سازه‌های فلزی با حداقل ضخامت 6 میلی متر برای عرشه دار کردن کامپوزیت
  2. اتصال بست های فلزی سقف به سازه‌های فلزی با حداقل ضخامت 6 میلی متر برای سقف سازی
  3. اتصال سینی‌های بوش به سازه‌های فولادی با حداقل ضخامت 6 میلی متر برای ساخت قسمت‌های جانبی ساختمان
  4. اتصال عناصر پنجره به سازه‌های فلزی با استفاده از لوازم جانبی‌های توری فلزی
  5. انجام اتصالات برشی بر روی سازه‌های فلزی با استفاده از لوازم جانبی‌های HVB

از میخکوب DX76hvb با نوع اتصالات گل میخ برای اتصالات قابل جابه جایی بتن و فولاد و از اتصال گیره و حلقه برای کابل‌های الکتریکی، مجرا و لوله‌ها، چوب، اتصال فلز به بتن یا فولاد، سقف‌های معلق، اتصالات آجری ، ساخت بلوک در ساختمان‌هایی با قاب فولادی و… استفاده می‌شود.

این میخکوب ساعتی 600 شلیک را انجام می‌دهد و به طور سنتی به عنوان اتصالات برشی در ساخت کامپوزیت و اتصالات برشی به تیرهای فولادی جوش داده می‌شوند. از طرف دیگر، اتصالات برشی DX76hvb با دو میخ X-ENP-21 متصل می‌شوند و دیگر نیازی به جوشکاری ندارند.

هدف از انجام اتصال برشی با DX76hvb اطمینان از اتصال مکانیکی بین تیرهای فلزی و صفحات بتنی است؛ بنابراین به منظور مقاومت در برابر اجبار برشی بین این عناصر ساختاری، ترویج رفتار کامپوزیت طراحی شده است.

خراب شدن و نیاز به تعمیر داشتن این میخکوب تنها به تعداد اتصالات انجام شده و نوع پیشرانش مورد استفاده (قرمز یا سیاه) مربوط می‌شود. تکنسین‌های شرکت هیلتی تخمین زده‌اند که تعویض پیستون پس از نصب حدود 1000 اتصال با استفاده از گیربکس قرمز یا حدود 800 اتصال با استفاده از پیشرانه‌های سیاه ضروری است.

همچنین در صورت عدم وجود اختلال در عملکرد سایش پیستون، پیستون به راحتی در چند ثانیه قابل تعویض خواهد بود.

شرکت هیلتی علاوه بر فایل های راهنما برای انجام اتصالات برشی با میخکوب هیلتی DX76hvb دو ویدیو مربوط به نحوه تعویض پیستون میخکوب و نحوه نگهداری و تمیز کاری دستگاه میخکوب ارائه کرده است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

میخکوب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما